2011/05/24

Leganya aku hati kerana si Muallaf


Pertama kali aku melihat dengan si muallaf pakaian semua menutupi aruat. Dia comel lagi dari dulu dia tidak menutupi aruat kerana non-muslim. Aku tersenyum apabila tengok dia dengan rasa sangat gembira dan bangga. Aku bincangkan Imah pasal bawa si muallaf pergi ke pantai. Kami bawa dia pergi ke pantai. "Aku sangat tenang hati dan rasa macam tiada orang kacau dengan aku macam bising-bising. Tetapi pertama kali aku duduk kat Kuala Terengganu ini sangat tenang hati tetapi sunyi tidak seperti di K.L. Yang dia pernah duduk di sana dalam 7 bulan. Aku sangat ingin ucpkan berterima kasih kepada kawanku. Lagipun aku suka duduk kat sini. sambil senyum" Yang dia cakap macam itu. Kami rasa terharu apabila dengar cerita daripada dia. Semoga selalu berkat kepada si muallaf. Insyaallah.. Aku berual-bual panjang dengan mereka berdua sampai pukul 7 malam, aku hantar mereka berdua balik ke rumah. Aku rasa sangat lega hati daripada menyakit hati dengan seorang yang fintah dengan aku masa kat Poli. Tetapi sekarang sudah lupakan segala hal-hal itu terlalu dah. Ini aku nak baru hidupku, terima kasih kepada si muallaf kerana aku rasa dapat lega hati apabila bersama jalan-jalan dan bermacam lagi. Alhamdlillah.. Alhadulillah.. Alhmdulillah.. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan