2011/05/20

Ct_Muallaf

 Hari sabtu yang lalu saya pergi berlalu meninggalkan rumah saya. Saya naik motor nak pergi ke rumah  si Muallaf. Abi dan ibu saya pergi ke dungun, Kuala Terengganu. Dan juga adik bongsu lelaki saya ada kelas tambahan. Telah menyampaikan ke rumah si Muallaf dalam 15 minit. Tidak jauh kah? Hehe.. Lantas saya bersalam dan berpeluk dengan si Muallaf sambil senyum. Saya berbual-bual panjang dengannya. Saya banyak bertanya-tanya sama dia, saja-saja. Hehe.. Wow!dia ini seorangnya tegas sikit. Sebab dia tidak suka dengar kata sebut lelaki yang saya cerita itu. Katanya jangan asyik kasi cerita lelalki yang kacak ini gatal betul. Kita ini perempuan kena jaga tahu daripada berzina!!! Saya cuma mendiamkan diri kerana i'm shy. Hehe.. Lain kali saya tidak akan ulang ya. Sebelum solat magharib, saya balik ke rumah dari rumahnya apabila keluarga angkat dia sampai ke rumahnya dari hantar anak perempuan diorang ke asrama.

Waktu malam, adik bongsu lelaki saya memberitahu saya tentang keadaan dengan ibubapa saya kena kemalangan tetapi tidak ada kena. Alhamdulillah... Alhamdulillah.. Alhamdulillah... Keselamatkan ibubapa saya tersayang. Abang saya tukarkan keretanya ke kereta abi saya. Sedangkan repari kereta abi saya. Tahu tidak saya tidak pandai guna kereta MT.. Aaaaaaaaaaaaaa... nampaknya saya tidak dapat keluar. Motor yang buruk pun rosak dah.. Motor yang tidak buruk abi saya guna ia juga. Macam mana saya nak keluar dengan kawan-kawan saya. :(. Hehe.. Tidak apalah..  

Sekian, Wsslm



Tiada ulasan:

Catat Ulasan